Jdi na obsah Jdi na menu
 


25. 1. 2021

DD - Total War

DD (DoomsDay) Total War, je akce, kdy aliance soupeří s jinými aliancemi z jiných států.

Každá aliance postaví své alianční centra (AC), které se snaží ubránit. Zároveň se snaží zničit AC vybraného soupeře. Válka neprobíhá neustále, ale např. 3krát týdně v Úterý, čtvrtek a Neděli v 11:00. Vždy se v tuto hodinu vybere soupeř a poté se snaží aliance navzájem zničit cizí AC a své ubránit. Za ničení AC a budov získává aliance body. Kdo má na konci války (cca 2h) více bodů, vyhrál. 

DD je jediný prvek hry, kdy májí velké využití rakety. Můžete se zbavit otravné útočící, nebo bránící base tím, že ji odpálíte. Proto je základ mít plně vyrobené antirakety před každou válkou a hodí se i útočné rakety.

Hráči se rozdělí na 2 skupiny. Obránce a útočníky. V případě, že je situace zlá, zpravidla se útočníci vrací do domovského státu a pomáhají s obranou.

Obrana

Kolem AC každá aliance rozestaví obranu. Obrana se skládá z několika oblastí.

Budovy - Přímo kolem AC se postaví alianční budovy (V případě, že se k nim soupeř dostane, zabere mu čas je zničit a dostat se  k AC). 

060229cd-3e05-4b75-8a74-df0e1384bacb.jpg

Base - Kolem budov se často dávají base, které mají antirakety. Svoji aktivní hrou, mohou zpomalovat soupeře v proniknutí k AC, případně s ním přímo bojují.

Šachovnicová obrana - další fází je šachovnicová obrana. Je to rozšíření obrany.  

25990962-b0d3-44b4-b55a-bbe661b4b706.jpg

Principem je pokrýt co největší oblast kolem AC, kam si nemůže soupeř portovat base. Proto nesmí zůstat volné pole 2x2. Soupeři tedy nezůstane jiná možnost, než si své base teleportovat až za tuto hranici a protože může obsazovat a útočit jen na políčka sousedící s jeho vlastními, snaží se udělat cestu k našemu AC přes toto obranné šachovnicové pole. Tím vyplýtvává durability na svých APC a stojí ho to čas. 

Obránci se snaží mu cestu zahradit a obsazují mu políčka v cestě. Každé obsazené pole má totiž 5ti minutovou ochrannou lhůtu, kdy ji soupeř nemůže vzít. Proto ho čerstvě obsazené políčko v cestě zdrží - buď ho obejde a nebo musí čekat.

Pro rozšíření sítě se používá nejen políček z aliance, ale i políček spřátelených (i farmových a nováčkovských) aliancí, aby byla síť co největší. Protože lze obsazovat jen sousedící pole od své aliance, tak se tyto pole hlavní aliance a dalších promísí, aby hráči všech spřátelených aliancí mohli bránit všude. 

Útok

Útočníci jsou v opačné roli. Snaží se najít nejsnazší místo, jak se dostat k nepřátelskému AC. Postaví Centrum za obranným polem soupeře a začnou tvořit cestu k AC. Když se jim to podaří, útočí na budovy a AC1 a získávají body. Pokud se podaří zničit AC1, pokračuje se na AC2, AC3 a AC4.

Raketa

Pokud útočníci naznají, že je cesta dlouhá, nemožná atd. Mohou zkusit odpálit raketu, která jim vytvoří prostor pro teleport svých base přímo vedle AC soupeře a snadný útok na ni bez procházení obranným polem.

Aby se jim toto zdařilo, Musí zahájit odpočet (5min), čímž hráči, který raketu odpaluje spadne štít. V tuto chvíli je náchylný k útokům všech hráčů ve státě. Musí těmto útokům odolat, aby se mu podařilo raketu odpálit. Tomuto hráči zpravidla posílají jeho spojenci reinforce, aby mu pomohli útokům odolat. Úspěšnost rakety často rozhodne o výsledku války.